söndag 2 mars 2008

Tunga tankar

Christian Luuks enorma och känslofyllda dansuppträdande fångade mig verkligen. Jag blev rörd och berörd måste jag säga när jag läste om hur vackert de uppträdde. Vilket samspel!

Dagen är en söndag och jag har suttit på kontoret under en längre tid idag. Jag har skrivit klart min bok nu. Det finns inget jag kan tillägga eller ändra på. Det finns inget jag kan göra annorlunda. Det är dags nu. Jag har en bitterljuv känsla inom mig. Som alltid när man har gjort något kreativt så finns det en tomhet som börjar svepa in över mig. Jag är så tom men ändå har jag så stora känslor som rullar runt inom mig och får mig verkligen att sätta saker och ting i ett annat perspektiv. Att man lär så länge man lever är en sanning man aldrig kommer undan. Jag har lärt mig så otroligt mycket av det jag jobbat på nu.

Jag hade en jättetrevlig fredag med trevlig umgänge.


Nu är det snart ny vecka och jag ska ge er en liten försmak om vad som väntar mig till veckan.

Möte och manusgenomläsning med Nina
Möte med Staffan för att ena våra projekt och krafter.
Telefonmöte med en kommun ang Projekt Ikaros.
Repetitioner med kampsports uppvisning
Filmarbete
Möte med potentiella finansiärer
Träning.
Uppvisning av självförsvar på internationella kvinnodagen.
Medlemspaket ska göras i ordning

Ja detta var i kort lite av det som väntar mig i veckan.
Har ni frågor eller vill veta hur ni stöder Ikaros så maila jm@jean-michael.se

Dagens dikt

När vinden smeker genom trädens kronor sådär magiskt
Som när du kom in i mitt liv.
Jag är inte rädd att dö, jag har gjort det bit för bit
sedan du kom in i mitt liv.
Med dina grön bruna ögon som rev
Min mur
Fick du mitt hjärta i samma ögonblick
Som du sa ditt namn


Dagens visdomsord

Anonym tänkare - Kärleken kan bara förstås när den är handling

Ta hand om er alla.
Du finns i mina tankar och böner.

Inga kommentarer: