tisdag 11 mars 2008

Det du gör i livet

Dagens lilla gång.
Ja dagen har varit en sådan där mix av seghet blandat med inspiration, skapelselust och massa annat. Mina fingrar har mer än en gång smekt halsen och kroppen… ja alltså gitarren. Inget annat. Men jag har som fått dåligt fäste med mina tankar som rullar omkring i mitt huvud.Ett viktigt besked fick jag dock idag. Ett besked som var hur bra som helst för mig/Ikaros. Kanonbra.I morgon är det hur mycket som helst på schemat och jag nöjer mig med att fullfölja alla dessa innan jag tar på mig nya uppgifter.

Dagens dikt:
”Vem har målat alla färger på duken, vilandes på tavlans staffli?
Vem har skapat alla viskningar om kvällen?
Vem har givit tidens hjul sitt namn?
Vem har bestämt rösterna i vindens sus?
Vem har bestämt ödets väv?
Vem har givit oss alla våra egna ok?
Nej jag finner inte många svar på mina frågor. Jag ser bara brunnens mörka innandöme…Ett mörker utan ljus…
Jag minns ljuset jag tände i mitt fönster. Jag tände det där så du såg var jag fanns i vinternatten.
Men något gick fel och du gick förbi mitt hus. Jag lät igår ljuset brinna igen…"

- Jean-Michael


Dagens visdomsord:

Från Gladiator: Det du gör i livet, ger eko i evigheten. (What you do in life, echoes in eternity)

Jag önskar jag kunde göra mer…
Jag önskar…

Ta hand om er alla!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gud... dina ord värker som knivar i mitt hjärta. Så mycket kärlek, sorg och ändå...någon form av styrka. Kram

Anonym sa...

Kan inte killar vara mer som du och visa sina känslor...

Anonym sa...

Du är bäst. Du skriver så vackert.
kramisar

Anonym sa...

Roligt att se att du fortfarande gör det du sa attt du skulle göra. Vi är några i storuman som håller på dig. Du gör bra saker!