tisdag 25 mars 2008

Vilken dag

Ja vilken dag det har varit. jag har ränt runt halva kommunen känns det som.
Jag börjar väl redogöra lite enkelt då.
Jag vaknade klockan halv sex av att katt lekte med mina tår och tyckte att dessa var perfekta tuggisar. jag tyckte naturligtvis inte lika som katt så jag klev upp.
Jag gick iväg till kontoret på morgonen, knäppte på radion och frös lite.
Men så tänkte jag att jag skulle gå hem en stund. Hemma satt och och tittade igenom det politiska spelet som pågår, lite uppdateringar kring arboga-tragedin och så planerade jag dagen. Klockan nio gick jag iväg till jobbet igen och påbörjade min dagliga skörd av mail.
Jag har nu gjort iordning för castingen.
Mer information finns.Jag var och besökte det som kommer att bli centralpunkten för all inspelning.
Den är på RA:s möbler.
Jag och Ronny gick omkring, vi pratade kring filmen, de aktörer som hittills har provspelat och lite kring handlingen.Kanonbra. Allt inför alla inomhusscenen är klar.
Stillbildsfotografen kommer en kollega/vän fixa till mig.
Sedan är det en hel hög andra saker som fallit på sin plats med detta idag.
Jag har haft en enormt bra dag.
Ikväll blir det att umgås med olika vänner och bara softa lite med arbetet och den glada gemenskapen.
Jo ett företag till klev in idag men dennes logga ser ni inte förrän på torsdag.
Vill du ha mer information eller vara med?

1999 skrev jag ”Bara till låns-En kärlekshistoria”.
Den har satts upp som teater vid två tillfällen och spelat sig rakt in i publikens hjärtan.
Nu är målet nått, nu ska den bli långfilm under april, maj och juni. Vi håller på att casta nu och söker allt från skådespelare i åldrarna 17 år och uppåt.
Vi söker även människor som vill arbeta bakom kameran och runt omkring.
Är du intresserad? Eller vill ha mer info?
Maila oss:
Namn:
Ort:
Tele:
Erfarenheter av teater/film.
Castingen kommer att ske under första och andra veckan i april.
Maila jm@jean-michael.se

Dagens Dikt
En kyss från dig, vore som en tugga från äpplet i edens lustgård.
En kyss, en tugga och man är förevigt förtrollad.

Dagens visdomsord:
Genom prövningarna, genom motgångar finner vi oss själva och vilka som är dina riktiga vänner.
-Jean-Michael

vi hörs!
Att dela på livets underbara ting, är det äkta sitter det för evigt! Är det falskt försvinner det i mängden.

Inga kommentarer: