tisdag 4 mars 2008

Isande kyla

Tisdag

Kylan var påtaglig när jag tog mina steg ut i morse. Näsborrarna isade och jag kände i mina leder att det inte var det roligaste vädret. Hade fått känning i bröstet igår igen. Något som finns i vår familj. Ännu en sak som gör att man kanske är ”skadat gods”. Min morbror har det, min mor har det, min bror har fått det för första gången han med. I stort sett i samma ålder som jag var när jag fick det första gången. Jag har i alla fall lärt mig hantera det. Mina tankar rullade omkring i huvudet medan jag gick in till kontoret. Så mycket att göra. Så lite tid. Så mycket att fixa. Men Saker och ting har utvecklats till det bättre på många plan när det gäller Ikaros.

När jag kommit in till kontoret började jag göra ordning alla rörelsemoment som ska göras på en eventuell uppvisning på lördag.

Vidare så träffade jag Daniel idag och vi pratade en hel del. Roligt var det. Mycket faller på sin plats.

Tittar jag till mitt inre är det fortfarande samma mörka svarta hål som jag gör mitt bästa för att täppa igen. Det går inte. Jag accepterar mitt nederlag. Den mörka sidan må vinna över mig i denna sak. Jag fick det bekräftat. Det min föreläsning handlade om. Jag kallades ingen…

Hur kan en människa leverera över 361 timmar på så kort tid? Ja jag kan det tydligen. Allt för ungdomarna och de andra som är inblandade i det jag arbetar med. Jag finner min väg. Den är stark hos mig, och den finns alltid med mig. Kraften. Styrkan.

En ängels ord viskade i mitt öra och jag fortsatte.
Jag gör det jag är ämnad för.

Dagens dikt

Sakta, så vänder jag mig om, jag bleknar snabbt.
ett minne som lever, genom det som sagts.
hemligheter, givna ur djupet av hjärtat.
där de stannar i all framtid.
dag efter dag.

När mörkret sig sänker, är jag ditt ljus.
natt efter natt.
om du famlar så leder jag dig.
dag efter dag.

När du gråter så torkar jag,
bort dina tårar.
gång på gång.
När du lämnade mig, kommer jag att vänta.
I all evighet.
I all evighet.


Dagens visdomsord
Seneca Philosophus -Dum inter homines sumus, colamus humanitatem.Låt oss, så länge vi är ibland människor, visa humanitet.

Ta hand om er alla

Inga kommentarer: