onsdag 12 mars 2008

Det vackraste jag har gett

En sådan där dag där jag har haft ja, en miljard saker att göra.
Nej då inte riktigt så illa har det varit men det har varit full rulle hela dagen tycker jag.

Vi kan väl ta dagen i stora drag då?
Det började med att det strulade lite i morse när jag skulle till Lycksele. Aja tänkte jag det går väl bra ändå antog jag. Jag ringde samtal så de visste vad som hade hänt. Jag började sedan med en rapportering av Ikaros. Att ställa samman två månaders arbete ja det var inte det enklaste direkt kan jag säga, men det gick. Som tur är så har jag min logg, min logg på datorn, min filofax, dagbok och lite anteckningar att utgå ifrån.När jag var klar med dem så kunde jag arkivera dem.

Jag satte genast igång med företagsjakt. Det gick bra två företag klev genast in och ville vara med. Känns bra att det flyter på så som jag hade tänkt mig det. Jag mottog en rapport från Hallstahammar och den rapporten gladde mig. Kameran är nu på bussgods och jag ska hämta ut den till morgonen. Sedan drar det hela igång. Tre filmprojekt på en gång. Är det möjligt? Ja tydligen.
Det som värmer mest är att gamla vänner ska ställa upp i den också.Tiden känns som om den inte räcker till i vissa lägen och jag måste kanske sätta mig och prioritera om det hela.
Jag har lokaler att inspektera sedan idag och lite annat smått och gott.

Dagens dikt
Kärlekens vindar sveper genom min själ.
Jag hoppas och jag tänker att den vill mig väl.
Det vackraste jag har få gånger jag gett.
Det har varit mitt hjärta, min själ till den vackraste jag sett.
När dödens kyss nu mig tar…Kommer min kärlek vila kvar.

-Jean-Michael

Dagens visdomsord:Antony Ceterell - Den största lyckan är att veta att någon behöver en.
Ta hand om er alla
När jag sluter mina ögon för natten, dansar bilden av dig i mitt inre.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ge mig bara en uns, en promille av din inspiration, din styrka, ditt mod och din gåva. Du trollbinder vännen!

Anonym sa...

Du hade behövts nu. Vi reser på söndag! God Speed.

Anonym sa...

Du har all min respekt. Du har det hjärta många avundas dig för. Inte bara ett hjärta fyllt med mod som överstiger vårt förstånd utan du har det fylt med ovillkorlig kärlek. Hoppas bara någon tar reda på den. Kram (ja jag kan ge dig en kram när jag är med i filmen också)

Anonym sa...

Förstår varför du gillar låten där denna finns "Så för din, och för min, men inte för kärleks skull Kom och utmana mig inatt"

Ta hand om dig min älskade vän