fredag 14 mars 2008

Dagens inlägg

Gårdagen var överraskande på många sätt.
Ja jag öppnade mailen på morgonen och fick läsa om den både en två och tre gånger innan jag riktigt förstod den.
Nu kopplade det.
Jag hade ju skrivit en insändare i tidningen och den hade publicerats.12/3 under ordet fritt. I innehållet i mailet så hade min insändare uppskattats.
Under dagen sedan fick jag både mail, telefonsamtal och sms där de hade uppskattat insändare. Jag blir lite generad. Jag skrev ju bara utifrån den jag är, det sätt jag ser på saker och ting. Men tack så mycket alla för att ni värmde min dag.

Idag har jag suttit med arbete under förmiddagen. Fick ett telefonsamtal av Daniel, jag fick en låt jag skulle kolla upp. Efter kanske fem minuter smsade jag tillbaka och sa att jag plockat ut låten han berättat om. Clock- Coldplay. Ruskigt bra låt.

Dagens dikt:
”Att se spillror från en spegelbild, som blir en vacker mosaikbild.
Bara man lägger huvudet på sned.
Att hålla en svala i sin hand, ett oreglerigt origami.
Låta den pröva sina vingar.
Genom hjärtats ven, tog du mitt liv.
Bara för att du kunde…
Att låta en klocka slå, sitt sista slag
Innan du krossar urets tavla…
Genom din blick, ditt ord…
Rev du muren jag byggt upp.
Du gjorde mig sårbar.”- Jean-Michael Löfdahl

Dagens visdomsord:
Jean-Michael: Alla kan göra en skillnad för de utsatta. Du väljer själv vilken roll du iklär dig
Ta hand om er.
I nattens ensamhet lät jag ljuset brinna igår igen

1 kommentar:

Anonym sa...

Återigen... Jag blir aldrig besviken när jag går in på din blogg. Du skriver vackert, finstämt och sorgset. Det är en fröjd. Glöm aldrig bort hur otroligt värdefull du är för oss alla. Kram