torsdag 27 mars 2008

Ett år sedan

Ett år sedan.
Ja klockan 22:20 ikväll har jag befunnit mig i Storuman ett år.
Ett år av intressanta möten. Stor lärdom. Jag har lärt mig enormt mycket.
Jag har åstadkommit en hel del under denna tiden också.
Allt från Lasergame, teater, en ny bok, kurser i olika saker och framför allt nu en långfilmsproduktion.
Man vet vilka som stått och trott på en, de blir belönade.
Sedan upptäckte jag en lite tråkigare sak idag. Någon använder min blogg, kopierar mina inlägg och lägger ut de själv. Bevisar kanske deras egna bristande fantasi.
Har pratat med stim idag, ska skicka in lite saker till dem så är de skyddat från och med inkomstdatum. Som tur är finns det på film också.
De viktigaste låtarna är ju Se mig, mi corazon, när får jag, helping hand och when the wings of an angel.
Men har också den musikaliska delen som ska vara med i filmatiseringen.
Stämningsfullt så in i norden.
Ett år har jag varit här. Alla utom en dröm har jag gjort verklighet av.
Alla utom en.
Dagens dikt:
När de gamla såren heta tära,
när din kind är vätt av ensamhetens gråt,
när att leva är att stenar bära
och din sång är sorg, som vilsna tranors låt.
Gå och drick en fläkt av höstens vindar,se med mig mot bleka, blåa skyn.
Kom och stå med mig vid hagens grindar,när de vilda gässen flyga över byn.
Dan Andersson

Dagens visdomsord:
J. Owasser - Den verkliga kärleken överlever både sinnligheten, ålderdomen och döden och uppenbarar därigenom livets hemlighet och sitt eget himmelska ursprung.

Ta hand om er!
Jag tänder ett ljus i natt.
I morgon ett år sedan jag la mina trötta, gamla ögon på det som fick mig att stråla igen.

Inga kommentarer: