torsdag 20 mars 2008

Dagen har varit rätt lyckad?

Nu har de flesta slutat för dagen
Men jag sitter kvar på mitt kontor.
Det har varit en blandad dag av olika saker som har skett och som har hänt.
Jag har tio olika saker kvar att göra.
Summa av dagen.
En lyckad föreläsning.
En rätt okej arbetsträff.
Pratat med Söder och flera andra om starten av filmningen.
Jag har flera mail och förfrågningar som har kommit in idag. Det känns otroligt bra att allt faller på sin plats.
Tittar man till pappersarbetet så har jag fått till det mesta idag.
Rapporteringen är gjord och helgens arbete är planerad och klar in i minsta detalj.
Ja vad mer då?
Jag fick ett brev idag och läste det, konfunderad och lite tankspridd blev jag.
Men det löser jag i morgon. Inget världsligt i alla fall.
Jag har haft en toppendag och hoppas att kvällen blir minst lika intressant.

Dagens dikt:
Vem har målat alla färger
Varje årstid bjuder upp ?
Vem förvandlar sol och värme
Till en kylig vinterdag.
Alla underbara blommor
Som vaknar upp varje vår.
Den som har planterat dem
Av mig får ett stort tack.
När skogens gröna fägring
Förvandlat sig till gull.
Och stormen den har piskat
Sista lövet ned till mull.
Naturen sig då bäddar
I ett täcke av vit snö.
För att än en gång till vårenVakna upp när det blir tö.

Dagens visdomsord:
Helen Keller - Man kan aldrig nöja sig med att krypa när ens drift är att flyga.

Ta hand om er
Inatt smekte jag gitarrens hals, jag lyssnade till tonerna som strömmade ut ur dess kropp. Jag njöt jag mådde bra. jag levde..för en kort sekund i dina ögon.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Du är helt enkelt bäs.
Jag fick ditt mail. tror jag glömt det..FÖrlåt förlåt... ska kolla i morgon

Anonym sa...

Bra upplägg, lagom långt´ungt skrivande-lovande!MVH Gladiatan