måndag 24 mars 2008

Dagen blir snart kväll

Idag har jag suttit med Storyboard åter igen. Det är rätt mycket att hålla reda på om man ska göra film. Jag har flera gånger idag sagt till mig själv, ja det får vara som det är, koncentrationen att göra allt för detaljerade teckningar har jag inte. Tyvärr. Men jag kommer få lite bistånd med detta i morgon så det underlättar.

Jag har skrivit i ordning ett utskick nu som blir helt perfekt när det är klart.
Vidare så har jag talat med lite folk i telefon idag, jag trodde inte att någon annan än jag jobbade med liknande saker idag men tydligen hade jag fel och jag får rätta mig själv.
Lite bra har kommit ut ur dagen i alla fall.
När det gäller morgondagen har jag följande saker som står på tur.

Besök på Inspelningsplatserna, för att fota, diskutera och gå in i de olika scenerna. Det känns lite spännande och samtidigt lite så där skrämmande, nu är det igång, nu börjar det.
Jag ska prata med Viktoria Krantz i morgon.
Vi pratade om filmen innan påsk och vi lovade varandra att prata nu på tisdagen när påsken var över.
Jag har möte om ett litet evenemang på vårkanten.
När det gäller den 13:e så är allt i stort sett klart då? Ja jag tror det i alla fall. Ska kolla med arrangörerna i morgon så det är grönt.

Ja annars har dagen varit gemytlig om man bortser från mindre frustrationsutbrott där jag fått bita i pennan för att jag inte riktigt fått till det så som jag önskat mig det.
Jag har haft meningsutbyten med en människa om mitt arbete, vi pratade om hur det hela började, hur jag kommit till den punkt jag är idag och de människor som sett/lyssnat på mig.
Jag tror jag avslutar nu, jag har saker att göra.
Känner du att du vill vara med i denna filmsatsning?

Den utspelar sig i Storuman.
En Drama/Komedi om människor i 22-27 års ålder med en historia som långt ifrån lämnar människor oberörda.

Skriv ett mail till mig.
Namn:
Ålder:
Intressen:
Erfarenhet av teater/film:
Foto på dig själv:
Maila detta till jm@jean-michael.se

Dagens dikt:
Jag har aldrig sett något så vackert.
Jag har aldrig hört en stämma så klar.
Jag har alltid vetat att det fanns där.
Jag visste bara inte var.
När jag fann det, vann jag min oscarsstatyett.
Jag fann den, jag vann den, den tog mig.
Hoppfullt kastade jag mig in.
Förevigt försvann jag när jag sa jag var din.
-Jean-Michael

Dagens visdomsord:
Kristian Morgenstern - Vackert är egentligen allt som ses genom kärlekens ögon.

Ta hand om er.
Med fotografiet på sin plats… är din blick alltid på mig…jag känner mig…

Inga kommentarer: