onsdag 19 mars 2008

Fem timmar kvar

Det är fem timmar kvar av min arbetsdag. Om än jag kanske kör en hel del hemma efter klockan nio ikväll så blir det en del jag måste få undan.
Påsken kommer som en vagel i ögat, även om det är en viktig högtid.
Jag har i och för sig inte så mycket annat än jobb under påsk inplanerat med det funkar det med. Tänk påsk igen, jag tyckte nyss att påsken var här. Väcker en del tankar och minnen.

Fick ett uppmuntrande sms igår kväll. Kändes skönt, även om jag ahr svårt att ta till mig beeröm. jag vet inte riktigt var jag ska vända mig då. Men det smickrade.
Tack!

Jag har hunnit med allt jag hade satt mig för att göra idag.
Känns bra. Nu har jag bara (!) fem timmar kvar. Det är lite castingarbete och annat som ska göras.

Dagens Dikt:

”Beskriv henne” sa min bror.
Ta det lenaste siden som finns.
Då har du hennes hud.
Ta den vackraste solnedgången som finns.
Då har du hennes aura.
Ta de två skarpaste stjärnor som finns.
Då har du hennes vackra ögon.
Ta henne och ställ henne bredvid den sorgsnaste personen som finns.
Hennes livsglädje och skönhet smittar av sig.
Förstår du nu om jag mår bra i närheten av henne.
-Jean-Michael

Dagens visdomsord:

Bibelcitat:
”Här kommer drömmaren.
Låt oss mörda honom och kasta ned honom i brunnen.
Vi säger att han blivit tagen av vargar.
Låt oss då se vad som återstår av hans drömmar. ”

Ta hand om er!
Jag blickade upp mot himlen i natt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du skriver så vackert. Dina dikter, musiktexter får en verkligen att känna att man flyter bort. Tack för att du finns i mitt liv. i 15 år har jag haft det som privilegie.
Kram