lördag 15 mars 2008

Mina tankar

Dagen har varit rätt så lugn. Har pratat med en person som kände min mamma då hon var ung. Det var ett intressant och givande samtal. Mycket jag redan visste. Inget negativt om min mamma var det i alla fall. Jag har filmat en del idag, blir bra detta.

Jag har också sammanställt en hel del rapporter så det ska vara klart till på måndag.
Vad mer då?
Jag kan väl inte säga att jag varit på topphumör idag. Jag har funderat mycket. Man ska inte fundera har jag märkt. Min farmor fyllde år idag. Grattis säger jag väl då.

Har för övrigt massa saker som blivit gjorda idag och det känns skönt.
Slipper jag ha det på måndag. Då kan jag koncentrera mig på det jag ska göra.
Har träffat en del andra idag som varit nyfiken på Ikaros. Känns bra det.
Jag har från att jag somnade igår till… ja jag har det fortfarande rullande i huvudet. Tungt.
Hur blir jag kvitt det? Ingen aning.Nej nu måste jag väl avsluta dagen antar jag, eller i alla fall dagens blogg. Men läs gärna andra inlägg.

Dagens dikt:
Ta min hand uti din.
Följ nu med tätt intill.
Var det sanning du sa till mig då…
Då vi låg på en filt…
Vila tryggt i min famn…
Du var det finaste jag kunnat få.
Gav mitt hjärta, min själ.
Gav dig allt det där.
Var det verkligen så här livet var.
Lyckans sol blicka mot
Min nakna hud.
Aldrig känt mig så levande död som nu.
Med blicken du gav.
De ord som du sa.
Trasa sönder muren av stål.
-Jean-Michael

Dagens visdomsord
Ian Fleming:
"You only live twice:
Once when you're born,
And once when you look death in the face."

Ta hand om er alla.
Jag gav något…jag aldrig gett någon förr…

Inga kommentarer: