söndag 9 mars 2008

Ett mail så här på eftermiddagen

Ja jag fick ett mail så här på eftermiddagen. En bild var bifogad. Det fick mig att stanna upp ett tag i mitt arbete med att få till "ängel i ditt rum" som jag fipplat med ett par dagar. Jag satte mig ner och läste brevet. Det var värmande. Arbetet jag gör med Ikaros har fått stor uppmärksamhet bland andra kommuner och politiska föreningar. Långt nere i brevet stod följande

"När jag ser denna, oavsett om det är i armageddon eller på den utskrivna papperskopia jag har hemma så tänker jag på det arbete som du utför, på den du är…"





Jag satt stum och fundersam ett tag efteråt... det värmer att de finns de som ser mig så...

Mycket av min tid går åt till att arbeta med Ikaros. Det lossnar nu. Snart blir det ännu mer...

Nej ikväll har jag kurs igen i gitarrspel. Sedan ska jag i morgon prata om studion så att allt var 100% klart. Den trettonde kommer kamerorna. Detta är kanonbra.

Ett lyft i rätt riktning.

Mitt hjärta är där det är... kan inte hjälpa det.

Dagens Dikt
Alla vill vi bli älskade och bli förälskade.
Men så mycket vi måste våga och offra och tro.
För att få känna denna härliga stund.
Kanske den varar eller den går förbi.
Hur som helst står vi beredda och hoppas och ler.
Att kärleken ska komma till just mig.
När vi så tror vi den rätta träffat.
Känner vi en osäkerhet och rädsla.
Drar oss tillbaka och vill vara ifred.
För vi är rädda att bli brända mer.
Så låt oss öppna våra ögon och se,
vad är det som sker?
Jo förälskelse gör ont med besked.
Och har man blivit bränd vågar man inte mer.

Dagens visdomsord

Mahatma Gandhi - Du får inte förlora tron på mänskligheten. Om några droppar i oceanen är smutsiga, så blir inte oceanen smutsig.

Ta hand om er…
Jag vann min Oscar statyett…på en filt en sommar…tittande på I am Sam.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ett sant nöje! Du ger och ger, utan en tanke på dig själv. Vi tänker alla på dig runt matbordet i familjen. Du gav oss hjälp och hopp. Låt ingen säga något annat. för oss som du har hjälpt och gett styrka är du en av guds änglar.

Anonym sa...

Så sant så. Du får oss att nå våra drömmar.

Anonym sa...

Du skriver så som jag önskat jag kunde. Saknar dig här. Jag är skyldig dig en bil förresten. Hör av dig! Du har numret.

Anonym sa...

Jag skriver här med...samma sak så att du vet att du är dubbelt upp i våra liv.
Du är helt underbar. DU rockar min värld. DU är verkligen den som skulle stanna kvar för att hjälpa oss andra. Jag har dig närmast mitt hjärta i tankarna. Du ska bara få lite mer tur på ett område. vi saknar dig och tänker på dig. Vi älskar dig.