måndag 7 april 2008

Träning

Ja ett steg i dagens schema är ju träningpasset och matlagning.
Jag och Daniel tränade på rätt bra idag tycker vi. Det brände på verkligen.
Sedan blev det ju den där jargongen i omklädningsrummet om "John Wayne" gång och liknande.

Det känns jättebra att ha kommit igång.
Återigen tackar Filmproduktionen Åbackens gym och Rehab för deras stöd.

Nu ska jag sätta mig med massa papper. Har signerat en hel del papper nu och nu ska jag skicka de som ska ha dessa.

Jag nyper mig lite i armen, något fint är på gång med denna film. Något som jag drömt om i evighet. Vi är en del ortsbor som arbetar med det och utanför orten har jag engagerat kompetent folk på de viktiga posterna.
Bland annat produktionsteamet består av människor som producerat tio filmer tillsammans.

Jagar dock ett par...
En kille och...
Huvudrollsinnehaverskan.
Men jag hoppas på fler ansökningar.

Utdrag ur "Bara till låns - En kärlekshistoria"
Den svarta himlen var beklädd med endast en stjärna.
Det var den vackra nordanstjärnan som med sitt skarpa ljus lyste uppnatten på ett lika mystiskt vis som månen under en kall vinternatt.
Stjärnan lyste ned över ett hus, vars altan var upplyst av dess lampor. Påaltanen stod en ung kvinna med en vit tekopp i handen.
Hennes händer smekte sidan av den vita koppen medan de varma ångornaslingrade sig mot skyn. Hon förde det långa blonda håret bakom sitt högraöra och tog ett djupt andetag.
Efter att ha tagit en klunk av den värmande vätskan tittade hon upp motstjärnan.Hennes händer smekte än en gång koppens sidor.
Nordanstjärnan glimtade till mot henne.
Den påminde henne om något då hon fick en allt sorgsnare blick.Hon slöt sina ögon och en röst hördes ekande…
- Jag hoppas verkligen inte att Jocke ballar ur då jag dumpar honom.
Med dessa ord från den blonda Johanna började det hela.
Det som ändrade deras liv för evigt."

Nej nu ska jag jobba.
Jag har viktiga samtal att göra, viktiga papper att skriva.

Frågor?
maila: jm@jean-michael.se
http://www.jean-michael.se

Inga kommentarer: