torsdag 17 april 2008

När tiden flyr oss

Ja vissa personer är så uppe i sin egna lilla värld att de inte inser att allt de strävar efter, allt de som de kämpar för att uppnå inte spelar roll i slutänden.
Oavsett om vi på politisk nivå kämpar och kämpar för att sitta i maktposition så skiner detta igenom och då är man ensam i slutänden. Oavsett om vi arbetar, arbeter och sliter, men vi tar inte vara på de tillfällen som ges på den lediga tiden. allt som vi tror oss har byggt upp betyder inget i slutänden om vi inte har folk som man får dela framgångarna med, allt betyder inte ett jota alls.
Jag läste några rader nyss "de största och starkaste makterna jag vet, är kärlek, hat och ensamhet".
Jag har i och för sig för mig att den gick annorlunda, men det stämmer.
Jag brukar skriva i min blogg:

Dont ever leave her... always protect her... never fall in love.
I should not know anger
nor hatred
nor love

När man sitter och filosoferar på nätterna så ser man kanske mer klart än tidigare.
man ser det där man alltid sett.
Man ser två grön-bruna ädelstenar i mörkret.

Inga kommentarer: