fredag 18 april 2008

Kort uppträdande

Ja igår klev jag alltså in på folkets hus för att göra ett kort uppträdande, presentera vem jag är och vad jag gör.
Ja var börjar man?
Att stå och svamla fakta och massa strunt tyckte jag inte var värt det.
Jag berättade att jag hade blivit omnämnd som en av de främsta förespråkarna mot ungdomsvåld och mobbning och våld mot barn.
Jag berättade kort om Ikaros projektet och de olika aktiviteterna som vi har på orten.
Vi finns ju i fyra andra kommuner också.
Jag startade detta projekt på hösten 2007 men lade grunden till det på våren.
Tanken var att ha ett sammarbete mellan olika block och föreningar för att leverera evenemang, aktiviteter och dyl till ungdomar och vuxna.
Jag berättade om Lasergame, självförsvarskurserna och jag berättade om samarbetet jag har för att göra långfilm. Jag har en plan med det jag gör.
Jag fattade mig väldigt kort på folkets hus. Väldigt kort.
De ska inte behöva stå och lyssna och bli nermalda.
Alla vet var jag finns och som jag sa, inget är omöjligt.
Jag gör ju långfilm.
Vi startar ju snart miljoners saker ligger redo, bara att invänta det.
Snart...
Gårdagen var ändå en bra dag förutom en sak.Det var ett stick i hjärtat, en jobbig sits.
Men jag är van.
Idag är det tusen miljardes saker att göra.

Inga kommentarer: