onsdag 9 april 2008

Att se med egna ögon

Vandrande i snöfallet med tankar som rullade runt. Jag var mitt i ett liv jag långt i från kan. Ögonen visade det som munnen inte kunde säga.
Spegelbilden i vattenpölen var inte densamma längre.
Alla spår fanns där i ansiktet, alla ärr satt tydligt kvar. En röst som säger hej bemöts kanske av skepsism. Garden höjdes. Jag lät mina sinnen skärpas, beredd på att kroppen skulle få vara vild. Men ändå lät jag min stämma ej ryta, ej vråla ur förtvivlans djup. Jag bemötte till sist personen med ett mjukt hej. Tankarna sa "Du är inte min fiende, du är min främling, du är kanske en framtida vän". Jag vandrade vidare i snöfallet, med tankar som rullade runt. Jag var mitt i ett liv jag långt ifrån kan...- Jean-Michael Löfdahl

Dagens visdomsord.Låt ingen annan berätta för dig vad du kan och inte kan.För vad vet de egentligen? De är dårar i sina fördomars bojor.
-Jean-Michael Löfdahl

För få är det som kan se med egna ögon, och känna med eget hjärta.
Få är det som har det modet.

Ta hand om er

Inga kommentarer: