tisdag 26 februari 2008

Tisdag

Fler unga mår dåligt.

Ja ytterligare rapporter om att unga mår dåligt kommer till kännedom och vad ska man säga. När unga mår dåligt och blir osedda så sprider sig en olust hos dessa samt att de i sin tur får andra att må dåligt genom ett destruktivt beteende. Jag vet själv att jag stått där och mått så dåligt för att ingen sett eller ingen hör. Vi måste bli bättre. Har ni förslag på vad som kan göras?

Jag satt och gick igenom en del saker igår. Mycket tankar rullade runt i mitt huvud och fick mig att stanna upp både en och två gånger. Man märker en sak tydligt hos människor.När det går bra för andra så vill vissa stråla sig i glansen men när det gäller att göra in del för att förbättra, förändra eller ta till vara på något så flyr de. Vissa behandlar det som om det vore en sorts segertrofé men när de inte får all den uppmärksamhet, väljer att bara se sig själv i fokus eller så, så kastar de undan de som de har vunnit för att söka ny uppmärksamhet och stilla sin hunger efter bekräftelse.

Dagens dikt
Det skall vara obegripligt hur det underbara sker,
- ingen väg till lyckan finnes, ingen lycklig stigen minnes som till lyckans lönndörr för.
Ack, att lyckans fågel jaga är att utan vägar gå och att utan händer taga.
Att bli kung i lyckans saga är att dum och häpen stå.
Under vänta vi av dagen, dagen vissnar kall och blek.
Fråga åter, trötta hjärna, är din dröm, din lyckas stjärna, sken och svek?

Dagens citatMargaret Meed: En av människans äldsta behov är att ha någon som undrar var man är när man inte kommer hem på kvällen.

Johnny cash skulle ha blivit 76 år idag

Ta hand om er alla

2 kommentarer:

Unknown sa...

Du är en lykta om natten. en klippa att hålla sig fast vid.
Du är i sanning en människa sänt till oss för att skapa en bättre värld. Tack för att du är du och jag hoppas omvärlden serdig som jag ser dig och är rädd om dig. Kramar

Linda sa...

Vännen..läser din blogg och beundrar dig och det vet du! Önskar bara att jag kunde vara den som ställde allt till rätta...men glöm aldrig du har en vän i mig. Länkar till din blogg från mina bloggar numera...och gör det jag kan för att sprida ditt budskap! Du är min hjälte! *kram*