onsdag 27 februari 2008

Med svedda vingar

Ja Dagen har varit tung och svår.
Om än saker går som det ska så är det tungt vissa gånger då man arbetar för det man göra.
Arbetar för de bästa.
Men vem ser det?

Dagens dikt

...Du fann att jag var vacker och liknade något du sett i drömmen, jag glömde allt, jag glömde min barndom och mitt hemland, jag visste endast att dina smekningar höllo mig fången. Och du tog leende en spegel och bad mig se mig själv. Jag såg att mina skuldror voro gjorda av stoft och smulade sig sönder, jag såg att min skönhet var sjuk och hade ingen vilja än - försvinna. O, håll mig sluten i dina armar så fast att jag ingenting behöver.

Dagens visdomsord

Publitius Syrus - Att älska och samtidigt vara klok är knappast möjligt ens för en gud

ta hand om er alla

Inga kommentarer: