måndag 25 februari 2008

Måndagskonstigheter

Hej alla.

Dagen har varit rätt intressant och givande och väldigt konstig? Ja visst får jag uttrycka det så. En hel del har utvecklats idag och jag känner att alla projekt nu har fått en rätsida som jag i morse när jag klev upp inte riktigt hade räknat med. Men bra är det i a f och jag känner att jag på något sätt kommer att leverera något lite utöver det vanliga.

Tittar man till känslor och hur jag mår… ja läget oförändrat. Vad skulle jag kunna ge till er alla mer då … ja, vi arbetar nu med att utforma och kvalitetssäkra Ikaros och de projekt som är där. Detta genom omorganisation och lite andra saker. Jag har ställt mig följande fråga också idag; Ska jag ge mig in i politik eller inte. Ja vi får se. Jag kommer att avslöja det snart för er.

Dagens dikt:
Vad är klockan... Ville att tiden stannar upp...
Jag såg solen strålar vara på väg upp.
Där låg du...sovande på min arm... Jag såg dig andas mjukt.

Jag låg kvar vid din sida… Ser på ditt vackra ansikte… Jag såg dig le…
Kanske log du åt något i din dröm… Ville veta vad den handlade om… Ville veta allt om dig… Jag kysste försiktigt din panna och la mig ned...
Jag somnade tryggt vid din sida Kunde för första gången sova ut…
För första gången trygg…

Vaknade upp… du var ej där…
Du läste din bok i köket… Jag kom in och lade mina armar om dig…
Tog en kopp kaffe och såg ut… För första gången i mitt liv… Såg jag framtiden…

I hela mitt liv... Har jag sett lyckan gått förbi... Jag hoppades att ingen väckte mig ur denna dröm… om det är en dröm… är det verklighet… inget jag vet med säkerhet…

underbara ting i mitt liv… brukar ryckas bort.. brukar inse att det är en dröm… men låt det inte vara så nu… låt lyckan bestå… låt mitt hjärta slå…

I hela mitt liv... Har jag sett lyckan gått förbi... Varit i utkanten av den… Bara fått bitar av den…

Dagens visdomsord
George Bernard Shaw ”Du ser något och du säger: "Varför?" Men jag drömmer om något som aldrig funnits och jag säger: "Varför inte?"

De fick Oscarstatyetter

Bästa film No country for old men
Övriga nominerade: ”Försoning”, ”Juno”, ”Michael Clayton”, ”No country for old men”, ”There will be blood”

Bästa regi Joel och Ethan Coen (”No country for old men”)
Övriga nominerade: Paul Thomas Anderson (”There will be blood”), Tony Gilroy (”Michael Clayton”), Jason Reitman (”Juno”), Julian Schnabel (”Fjärilen i glaskupan”)

Bästa kvinnliga huvudroll Marion Cotillard (”La vie en rose”)
Övriga nominerade: Cate Blanchett (”Elizabeth”), Julie Christie (”Away from her”), Laura Linney (”Familjen Savage”), Ellen Page (”Juno”)

Bästa manliga huvudroll Daniel Day-Lewis (”There will be blood”)
Övriga nominerade: George Clooney (”Michael Clayton”), Johnny Depp (”Sweeney Todd”), Tommy Lee Jones (”In the valley of Elah”), Viggo Mortensen (”Eastern promises”)

Bästa kvinnliga biroll Tilda Swinton (”Michael Clayton”)
Övriga nominerade: Cate Blanchett (”I’m not there”), Ruby Dee (”American gangster”), Saoirse Ronan (”Försoning”), Amy Ryan (”Gone baby gone”)

Bästa manliga biroll Javier Bardem (”No country for old men”)
Övriga nominerade: Casey Affleck (”Mordet på Jesse James”), Philip Seymour Hoffman (”Charlie Wilson’s war”), Hal Holbrook (”Into the wild”), Tom Wilkinson (”Michael Clayton”)

Bästa manus efter förlaga ”No country for old men”
Övriga nominerade: ”Försoning”, ”Away from her”, ”Fjärilen i glaskupan”, , ”There will be blood”

Bästa manus Diablo Cody (”Juno”)
Övriga nominerade: ”Lars and the real girl”, ”Michael Clayton”, ”Råttatouille”, ”Familjen Savage”

Bästa animerade film ”Råttatouille”
Övriga nominerade: ”Persepolis”, ”Surf’s up”

Bästa icke engelskspråkiga film Österrikiska ”Falskmyntarna”
Övriga nominerade: ”Beaufort”, ”Mongol”, ”Katyn”, ”12”

Bästa ljudredigering Per Hallberg (The Bourne Ultimatum)
Övriga nominerade: No Country for Old Men, Ratatouille, There Will Be Blood, Transformers

Inga kommentarer: