söndag 24 februari 2008

Så var det söndag

Så var det söndag då och jag är lite sliten idag. Var uppe sent inatt och känner att huvudet inte riktigt hänger med. Hade rätt trevligt igår. Men jag saknar en person så mycket. Idag blir det inte allt för mycket seriöst arbete antar jag. Jag har gjort i ordning det jag vill ha sagt på måndag och det schema jag ska pressa ihop. Fattar egentligen inte att jag orkar med detta.

Tittar man till kameror och lite sådant. Jag känner mig lugn och trygg med det som görs och de professionella människor som jag samarbetar med.

Sitter och tittar ut genom fönstret och upptäcker att det är snö. Så mycket snö så det finns inte. Jag vill att våren ska komma nu om än det är med bistra tider den också kommer med.

Jag satt igår och skulle rensa bort några sms från telefonen och då var det som om ett mörker kom in över mig och svalde allt ljus som fanns i mitt liv. Det känns inte alls bra detta. Någonstans i mig så viskar ändå en röst. Så vi får se vad som sker. Val ska göras.

Dagens dikt

Du sa…Du sa att himmeln var så vacker,men har du sett dig själv?
Du sa att jordgubbar var söta,men har du smakat på dina läppar?
Du sa att lamm är så mjuka,men har du kramat om dig själv?
Du sa att sammet var så lent,men har du smekt din hy?
Du sa att stjärnorna lyser som diamanter,men har du sett in i dina ögon?

Dagens citat
J Thibault - Den som verkligen älskar känner varken fruktan inför helvetet eller avund inför paradiset.

http://www.jean-michael.se
Ta hand om er alla

Inga kommentarer: