måndag 23 juni 2008

En Dröm

Många undrar lite om filmen och antalet dagar vi arbetar med det.
Jag har inte all tid i världen att berätta allt i detalj men följande kan jag berätta;

Vi arbetar nu med detta för att kunna bidra med något till Lina Rubertssons fond: Lina Rubertssons skolhjälp.
Detta är ett löfte jag gav Jonny, Linas Pappa.
"Lina Rubertsson från Gardsjönäs utanför Storuman blev bara 13 år.
Hon dog den 16 januari 2006 av brusten blindtarm i pappa Jonnys bil på väg till sjukhuset.Lina skulle just starta ett projekt – Lina Rubertssons skolhjälp – för att samla in pengar till ett nytt tak och nya skolbänkar till skolan i byn Balinad på Filippinerna."- Hämtat från hoppets stjärna.

När jag flyttade till Storuman fick jag höra talas om denna tjej, hur hon hade berört så otroligt många människor med sin personlighet och goda hjärta.
Jag har alltid arbetat med att göra en skillnad för andra och förverkliga drömmar.Linas dröm är något som jag vill förverkliga.
Jag drog då igång projektet att göra långfilm för att låta en del av vinsten gå till Linas fond.Vill du synas samt ta vara på en möjlighet att förverkliga en ung tjejs dröm?
www.bara-till-lans.se ser ni mer om detta projekt.
Har ni frågor?
Hör av er då.

Inga kommentarer: